پاورجام سایت تخصصی دانلود پروژه برق و مقالات برق

دانلود پروژه بهینه سازی موتورهای القایی

181-بهینه سازی موتورهای القایی-www.powerjam.irعنوان : پروژه بهینه سازی موتورهای القایی

کد پروژه : ۱۸۱

تعداد صفحات : ۱۱۸

امروزه با افزایش هزینه انرژی الکتریکی و از طرفی کمبود ذخایر و منابع تامین انرژی،‌ سعی بر این است که حتی الامکان سیستمهای مصرف کننده انرژی را به نوعی طراحی نمود که هزینه آنها بهینه گردد. یکی از روشهایی که می تواند منجر به صرفه جویی و بهینه سازی انرژی گردد،‌ انتخاب مناسب تجهیزات و وسایل مصرف کننده میباشد.

در اغلب کشورها،‌ صنایع قسمت عمده برق تولیدی را مصرف می کنند و مصرف برق‌ آنها نیز عمدتا توسط الکتروموتورهای قفس سنجابی صورت می پذیرد .بررسی هایی که در بسیاری از کشورها انجام گرفته نشان می دهد که در اغلب کاربردهای صنعتی ،‌ قدرت نامی موتورها بسیار بیشتر از اندازه بار مکانیکی گردنده با آنها  میباشد این در حالیست که در تقریبا کمتر از ۴۰  الی ۵۰  درصد بار نامی موتور ،‌ راندمان افت قابل ملاحظه ای پیدا می کند ؛‌ بنابر این انتخاب اندازه صحیح موتور می تواند باعث صرفه جویی انرژی گردد.

فهرست مطالب

چکیده

فصل اول : مقدمه و ضرورت انجام پروژه

۱ – ۱ – مقدمه

۱ – ۲ – ضرورت انجام پروژه از دیدگاه منابع انرژی و محیط زیست

۱ – ۳ – اهمیت موضوع پروژه در صنعت برق

۱ – ۴ – هدف اصلی این پروژه و دیگر پروژه های بهینه سازی انرژی

فصل دوم : بهینه سازی انرژی

۲ –۱ – تاریخچه

۲ – ۲ – تعریف بهینه سازی انرژی

۲ – ۳ – روشهای بهینه سازی انرژی

۲ – ۴ – الکتروموتورها

۲ – ۴ – ۱ – روشهای انتخاب اندازه الکتروموتورها برای مصارف مختلف

الف – بزرگ گیری موتورها

ب – تطابق بار

ج – بارگذاری روی موتورها برای کمترین تلفات

۲ – ۴ – ۲ – انتخاب موتور پربازده

۲ – ۴ – ۳ – به کار گیری محرکهای سرعت متغیر

۲ – ۴ – ۴ – استفاده نکردن از موتورهای مجدداً‌سیم پیچی شده

۲ – ۴ – ۵ – نگهداری و مراقبت از موتور

فصل سوم :‌تعیین تلفات و راندمان موتورهای القایی

۳ – ۱ – تعریف تلفات موتور

۳ – ۲ – تعریف راندمان

۳ – ۳ –  ضرورت راندمان

۳ – ۴ – ساختمان موتور القایی

۳ – ۵ – ماهیت تلفات در موتورهای القایی

۳-۵-۱ – تلفات ثابت

الف )‌ تلفات هسته

ب )‌ تلفات مکانیکی

۳-۵-۲ – تلفات متغیر

الف ) تلفات سیم پیچی

ب ) تلفات سرگردان

۳ – ۶ – استاندارهای تعیین راندمان موتورهای الکتریکی

۳ – ۷ – ضرورت استفاده از یک روش بدون مزاحمت برای تعیین راندمان موتورهای القایی سه فاز در کارخانجات

۳ – ۸ – معرفی یک روش جدید برای محاسبات راندمان بار موتورهای صنعتی سه فاز

۳ – ۸ – ۱ – رابطه اساسی ORMEL96 برای تخمین بار موتور

۳ – ۸ – ۲ – محدودیت های ORMEL96

فصل چهارم :‌ تعیین عملی راندمان و بار موتورهای القایی و راندمان خط تولید در یک کارخانه شالیکوبی

۴ – ۱ – معرفی کارخانه

۴ – ۲ – آشنایی با فرآیند تولید

۴ – ۳ – موتورهای نصب شده در کارخانه

۴ –۴ – مصرف انرژی موتورهای نصب شده در کارخانه

۴ – ۵ – معرفی آزمایشهات تعیین راندمان نامی موتورهای القایی

۴ – ۵ – ۱ – آزمایشات بی باری

۴ – ۵ – ۲ – آزمایش اندازه گیری  مقاومت dc استاتور

۴ – ۶ – معرفی وسایل آزمایش

۴ – ۷ – نحوه انجام آزمایشات در کارخانه

۴ – ۷ – ۱ – نحوه‌ انجام آزمایش بی باری

الف )‌نحوه انجام آزمایشات بی باری (۱)‌

ب ) نحوه انجام آزمایشات بی باری (۲)‌

۴ – ۷ – ۲ – نحوه‌ انجام آزمایشات اتصال کوتاه

۴ – ۷ – ۳ – نحوه انجام آزمایشات اندازه گیری مقاومت dc استاتور

۴ – ۷ – ۴ – نحوه انجام آزمایش تلفات ،‌ راندمان موتور در حالت بهره برداری و توان نامی مکانیکی دستگاه متصل به موتور

۴ – ۸ – نتایج  آزمایشات

۴ – ۹ – یک مثال نمونه برای نشان دادن نحوه محاسبه‌ تلفات ،‌ راندمان موتور و توان نامی وسیله مکانیکی متصل به موتور

۴ – ۱۰ – تحلیل آزمایشات

۴ – ۱۱ – تعیین راندمان خط تولید کارخانه

فصل پنجم :‌بهینه سازی انرژی در کارخانه شالیکوبی

۵ – ۱ – مقدمه

۵ – ۲ – انتخاب موتورهای جدید برای طرج پیشنهادی

۵ – ۳ – مقایسه موتورهای انتخاب اولیه با یکدیگر

۵ – ۴ – طرح پیشنهادی

۵ – ۵ – راندمان خط تولید کارخانه در صورت به کارگیری طرح پیشنهادی

۵ – ۶ – نتیجه گیری

۵ – ۷ – پیشنهادات

پیوست ها

پیوست ۱ :‌ ( کاددت :‌مرکز بررسی و نشر تکنولوژی مستند انرژی )

پیوست ۲ :‌ ( یک پروژه مستند :‌ استفاده از موتورهای پربازده برای دمنده ها و پمپ ها)

پیوست ۳ :‌ (بارگذاری با کمترین تلفات )

پیوست ۴ :‌ (محفظه های موتور )‌

پیوست ۵ :‌ (طبقه بندی موتورهای القایی قفس سنجابی )‌

پیوست ۶ :‌ (کلاس های عایقی ،‌ کلاس های حفاظتی و نوع نصب موتورهای القایی )

پیوست ۷ :‌ (اندازه گیری توان در بار نامتقارن سه فازه سه سیمه (روش دو واتمتری )

منابع

 

مطالب مرتبط:

پروژه استفاده بهینه از موتورهای آسنکرون

پروژه بهینه سازی موتورهای آسنکرون

پروژه کنترل سرعت موتورهای القائی توان بالا

پروژه بهینه سازی و مدلسازی موتورهای سنکرون آهنربای دائم خطی

پایان نامه بررسی ساختمان ،روشهای کنترل سرعت و راه اندازی موتورهای القایی

پروژه کنترل موتورهای القایی با اینورتر

پروژه روش های راه اندازی موتور های القایی

پروژه مقایسه روشهای کنترل موتورهای القایی سه فاز

—————————————————www.powerjam.ir—————————————

downloadدانلود : دانلود پروژه بهینه سازی موتورهای القایی

passwordرمز : www.powerjam.ir

size    حجم : ۲MB

homeمنبع : وب سایت پاور جام

—————————————————www.powerjam.ir—————————————

فایلی که در دانلود قرار دادیم به صورت pdf میباشد و شما میتوانید به صورت رایگان دانلود کنید جهت خرید و دریافت فایل word این پروژه بر روی تصویر زیر کلیک کنید.

آموزش نحوه خرید فایل word و لیست پروژه ها کلیک کنید.

قیمت فایل word این پروژه : ۸۰۰۰(تومان)

بعد از خرید لینک دانلود برای شما فعال میشود و همچنین به ایمیل شما ارسال میشود پس دقت کنید که حتما ایمیلتان را درست وارد کنید.

مقالات مرتبط

۲۴ اسفند

عنوان : پروژه استفاده بهینه از موتورهای آسنکرون کد پروژه : ۳۰۴ تعداد صفحات : ۲۱۳ با توجه به گستردگی سیستم های دارای موتور الکتریکی و سهم قابل توجهی که این سیستم ها در مصرف انرژی الکتریکی در تمام بخش ها دارند ، پرداختن به برنامه بهینه سازی مصرف انرژی در سیستم های موتور الکتریکی […]

۱۵ آذر

عنوان : پروژه کنترل سرعت موتورهای القایی با استفاده از شبکه های عصبی کد پروژه : ۲۸۹ تعداد صفحات : ۱۷۰ در این پروژه ابتدا به بررسی کنترل سرعت موتورهای القایی به صورت ولتاژ و فرکانس و کنترل سرعت با اضافه کردن مقاومت در مدار روتور و … پرداخته شده و سپس بر مبنای توانایی […]

۱۹ آبان

عیب یابی موتورهای القایی بصورت فایل پاورپوینت میباشد. با توجه به این که موتورهای القایی دارای جریان راه‌اندازی زیادی هستند و می‌توان آنها را به صورتهای مختلف راه‌اندازی کرد پس می‌توان برای موتورهای با قدرت‌های مختلف یکی از روشهای مناسب راه‌اندازی برای آن موتور انتخاب کرد تا جریان کمتری در هنگام راه‌اندازی از شبکه کشیده […]

۱۳ تیر

عنوان : پروژه کنترل سرعت موتورهای القایی(AC) کد پروژه : ۲۲۹ تعداد صفحات : ۱۱۹ دور موتورهای آسنکرون سه فاز را به وسیلۀ عوامل استاتور یا رتور می توان تنظیم کرد. برای تنظیم دور موتور آسنکرون از سمت استاتور عوامل زیر را تغییر می دهند : ولتاژی که به موتور داده می شود. عده جفت […]